Ostatnie tygodnie w mediach społecznościowym upływają pod dwoma głównymi hasłami – Club House i Tik Tok Polska. Czym jest nowa aplikacja i jak otwarcie siedziby Tik Toka w Warszawie wpłynie na jego rozwój?
Clubhouse – jak stworzyć coś świeżego w social mediach
Nowa aplikacja od Paula Davisona i Rohana Setha to nie tylko innowacyjne podejście w budowaniu społeczności, ale także przykład prowadzenia marketingu wokół marki.
Istotą aplikacji jest gromadzenie ludzi wokół podobnych zainteresowań – apka posiada pokoje, które dzielą się na trzy rodzaje (otwarte, zamknięte i społecznościowe), a użytkownicy mogą wymieniać się w nich wiadomościami głosowymi.
To doskonałe miejsce dla początkujących youtuberów, podcasterów i influencerów, którzy dopiero zaczynają zbierać swoją społeczność. Clubhouse pozwala też na budowanie więzi ze swoimi odbiorcami na nowym, wyższym poziomie – użytkownicy grup mogą wymieniać ze sobą wiadomości głosowe i dyskutować.
Jednak platforma nie jest dostępna dla wszystkich. Zbudowanie pewnego rodzaju niedostępności to świetny chwyt marketingowy. Korzystanie z aplikacji jest zarezerwowane jedynie dla osób posiadających zaproszenie. Budowanie elitarnego wizerunku aplikacji podsyciło zainteresowanie mediów i użytkowników. W ostatnim czasie powstała nawet grupa Facebookowa mająca na celu dzielenie się zaproszeniami do aplikacji.
Czy warto „rozejrzeć się” za zaproszeniem? Patrząc po zainteresowaniu, jakie budzi Clubhouse i pozytywnych opiniach, warto przyjrzeć się tej aplikacji od wewnątrz. Mimo, że to dopiero raczkujący projekt, to już teraz znajdziemy tam dużo wiedzy na interesujące nas tematy.
Tik Tok w Polsce
Tik Tok to aplikacja, która zawojowała rynek podczas pierwszej fali ogólnoświatowego lockdownu. Kilkudziesięciosekundowe filmiki początkowo przyciągnęły młodą grupę odbiorców, jednak z rozwojem platformy zaczęły pojawiać się tam starsze grupy odbiorców i marki.
Pod koniec stycznia został otworzony regionalny, europejski hub Tik Toka. Co to oznacza dla branży? Z pewnością ułatwi to nawiązywanie współpracy biznesowej i prowadzenie kampanii dla klientów biznesowych. Dodatkowo Tik Tok rusza z cyklem webinarów – Tik Tok Talks, dzięki którym klienci poznają potencjał reklamowy medium.
Co przyniesie 2021?
To dopiero początek 2021 roku, który z pewnością przyniesie wiele nowości w mediach społecznościowych. Już teraz widzimy zmiany w odbiorze komunikacji, szczególnie przez młodsze pokolenie. Użytkownicy chcą częściej nawiązywać relacje ze sobą, a nie z markami. Jednocześnie pragną być przez te marki słuchani. Dlatego coraz większą rolę w prowadzeniu komunikacji będzie odgrywał social listening.
Dodatkowo przedłużająca się pandemia sprawiła, że początkowo pożądane nostalgiczne tony komunikacji straciły na wartości. Według raportu Hootsuite Social Trends 2021 ponad 32% przedstawicieli kluczowych grup demograficznych twierdzi, że głównym powodem korzystania z mediów społecznościowych jest znajdowanie zabawnych i rozrywkowych treści.
Cały raport możecie znaleźć tutaj -> https://www.hootsuite.com/pages/social-trends-2021